PRIMUZ - Werkgroep Patiëntenadministratie & Kiosk

 

Veelgestelde vragen rond Patiëntenadministratie & Kiosk

Worden alle patiënten en opnamegegevens van patiënten overgezet?
Alle patiënten die nu gekend zijn in Oazis worden overgezet naar Primuz. Voor de opnamegegevens worden enkel de opnamegegevens vanaf 01/01/2019 (het moment van de fusie) overgezet van Oazis naar Primuz.

 

Worden ook de foto's van de patiënten overgezet?
Neen, deze worden niet overgezet. Elke patiënt die in het ziekenhuis komt, zal vanaf de implementatie van Primuz via de kiosk dienen te passeren. Via de kiosk wordt de identiteitskaart van de patiënt ingelezen en zo komt de foto van de identiteitskaart automatisch in Primuz.

 

Wat gebeurt er met Oazis?
Oazis verdwijnt niet volledig. Voor een aantal zaken blijft Oazis nog steeds operationeel:

  • de aanmaak van artsen
  • alles wat verband houdt met facturatie

 

Hoe zal de omschakeling van Oazis naar Primuz gebeuren?
De omschakeling vindt plaats tijdens het weekend van 18-19-20 juni. 
Vrijdag 18/06 starten de voorbereidingen. Op zaterdag 19/6 wordt Oazis tijdelijk “stopgezet”: op deze dag wordt alle informatie vanuit Oazis en de agendasystemen overgezet naar Primuz.  De dienst IT en de verscheidene Primuz-werkgroepen zullen dan de nodige controles uitvoeren om te controleren of alles correct is overgezet. Na hun fiat mag er dan gestart worden met Primuz. De exacte uren hiervan worden op een later tijdstip meegedeeld.

 

Zit je toch nog met een vraag?
Aarzel niet om contact op te nemen met een lid van de werkgroep Patiëntadministratie & Kiosk.