Jouw veiligheid en tevredenheid: onze zorg!

Een patiëntgerichte aanpak
Jij als tevreden patiënt, daar streven we elke dag naar. Zo verbetert AZ Rivierenland voortdurend de totale zorg, dienstverlening en beleving en past deze verder aan volgens jouw noden. Het bieden van de beste en veilige zorg is onze bekommernis: gedreven vanuit kwaliteit en veiligheid, maar vooral vanuit oprechte bezorgdheid om jou als unieke patiënt.

 

Jouw veiligheid
Patiëntveiligheid is ons basisdoel. Het is een basisstreven voor al onze medewerkers, de basiszorgprocessen zijn erop gericht. Jouw hulp is daarbij essentieel.

 

Jouw tevredenheid (patiëntenparticipatie)
Om een juist beeld te krijgen van de tevredenheid van onze patiënten peilt AZ Rivierenland structureel naar jouw ervaringen:

  • via dialoog:

Verbeteracties worden opgenomen in een actieplan: zo streven we naar verbetering van de zorg en passen we doelgericht de zorg aan volgens jouw noden.

 

Jouw ervaring en mening telt!
Hoe tevreden ben jij? Wat was jouw eerste indruk tijdens je verblijf, bij een consultatie of een onderzoek? Jouw ervaring in AZ Rivierenland is écht belangrijk voor ons. Wat gaat er goed en wat kan nog beter? Vertel het ons, alleen zo kunnen wij onze zorg verder optimaliseren!

  • Heb je een leuk compliment, suggestie of tip?

  • Wens je een onveilige situatie te melden?
    Tijdens jouw verblijf in het ziekenhuis merkte je misschien een onveilige situatie op. In het belang van alle patiënten is het belangrijk om deze te melden om mogelijke ongevallen te vermijden. Op basis van deze meldingen gaat het team kwaliteit aan de slag om jouw veiligheid te verbeteren.

  • Loopt het niet zoals jij verwacht of ben je ontevreden?
    Een verblijf in het ziekenhuis is een ingrijpende ervaring. Onze medewerkers zijn zeer begaan met jouw welzijn als patiënt. Toch kan het gebeuren dat je ontevreden bent over het verloop van je ziekenhuisopname of over bepaalde aspecten van de geleverde zorg. Heb je een klacht of wil je een medisch of patiëntveiligheidsincident aankaarten? Bespreek dit dan eerst met onze medewerker zelf. Dit geeft de gelegenheid om misverstanden uit te klaren. Indien dit voor jou niet werkt, kan je dit melden.

Deze meldingen wordt behandeld door de ombudsdienst.