Hoe meld ik me aan?

 

Kom je naar AZ Rivierenland voor een ambulante afspraak, meld je dan eerst aan met jouw elektronische identiteitskaart (eID) bij de kiosk in de inkomhal op de datum en het uur zoals afgesproken. Jouw elektronische identiteitskaart geeft aan wie je bent: dat is noodzakelijk voor de zorg die je zal krijgen én voor de terugbetaling van de medische kosten. Wanneer je geen eID meebrengt, kan je geen gebruik maken van de derdebetalersregeling. Je zal dan als patiënt het volledige bedrag moeten betalen en achteraf zelf voor terugbetaling via jouw mutualiteit moeten zorgen.

Voor administratieve en medische doeleinden is het belangrijk dat we jouw gegevens volledig en juist registreren. We controleren daarom jouw gegevens aan de hand van jouw (kids-)ID, ISI+-kaart of vreemdelingenkaart. Die kaart bevat de officiële naam en adresgegevens. We vragen jou ook naar jouw telefoonnummer en de naam van jouw huisarts.

Breng zeker ook eventuele voorschriften of aanvragen (medische beeldvorming, labo, ...) mee.

 

Naar de consultatie
Zodra je bent ingeschreven krijg je via de kiosk een strookje met daarop het routenummer dat vanaf de inkom kan worden gevolgd. Als je de weg niet meer vindt, kan je best naar de liften gaan, waar de routenummers per verdieping staan. Zodra je op de juiste verdieping bent, moet je enkel het juiste routenummer volgen om op jouw bestemming te geraken. Vraag eventueel hulp aan één van onze vrijwilligers aan de opnamebalie: zij begeleiden jou graag naar de juiste afdeling.